valley of the twenty-something guys

Sitter med ett block framför mig. Har bara skrivit "Turkiet 21/8-4/9 2008" annars är det tomt. Det är här jag ska skriva ner allt jag ska packa med mig på min och Nikkis två veckors långa semester i Turkiet, men det står still. Jag kommer knappt på något jag ska ha med mig i klädesväg eftersom vårt bagage bara får väga femton kg. Hur packar man lätt och bra? För sist jag var utomlands fick jag nästa betala för övervikten på mitt bagage. Det kommer inte fungerar denna gången för nu ska vi vara där dubbel så lång tid = dubbelt upp med kläder = trettio kg? Nej, usch.
Dagen har bara innehållit jobb, på ett ungefär. Känns som att jag inte gör mycket annat nu förtiden. Efter två timmars slitande i kassan fick jag höra att min framtida lärare står och pratar med en arbetskamrat inne i butiken så jag letade upp henne och Hans. "Väluppfostrad" som jag är hälsade jag med ett handslag och presenterade mig själv. Haha! Han måste tro att jag är konstig eller något, men jag tyckte det var bra. Har iallafall fått en god start med en av alla iallafall.

Eftersom både skolstarten och Turkiet-resan bara är runt hörnet införskaffade jag mig lite mer material till starten idag och ett par skor och en bok som jag ska ha med mig till Turkiet.


 
Nu ska jag ner och börja packa lite lätt och kolla vad som ska tvättas. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0